تکلیف اجتماعی کلاس دوم

 

        تکلیف اجتماعی برای کلاس دومی ها

 بیمه از کلمه بیما در زبان هندی گرفته شده است و برخی دیگر ریشه این واژه را در کلمه بیم یا همان ترس جست وجو می کنند. در عین حال "اطمینان در مقابل مخاطره ای که محتمل الوقوع باشد"،

بيمه همچون چتري بزرگ در زمينه هاي مختلف بر روي زندگي مردم جوامع بشري و فعاليت هايشان سايه مي گستراند و محيطي امن براي جبران خسارت هاي رسيده به مردم ايجاد مي کند.
امروزه، با تردد درخيابان هاي شهرهاي سراسر کشور به تابلوهايي برمي مي خوريم که عبارت «نمايندگي بيمه» روي آن درج شده است. نمايندگي هاي بيمه در ايران نقش حاميان طبقات مختلف مردم جامعه درمقابل اتفاقات و خسارات وارد شده را بازي مي کنند.

لذا جهت آشنایی بیشتر با بیمه با تفکر به سوال ها ی زیر ،

جواب های خود را  به صورت نظر ارسال کنید

 

1-موسسات بیمه به چه منظوری تاسیس شده اند؟ 

2-چندموسسه بیمه درگتوند وجود دارد و

 

هر کدام چه وظیفه ای بر عهده دارند؟



نظرات شما عزیزان:

حسين حيدرزاده
ساعت22:26---17 فروردين 1392
ج1-بيمه محيطي امن براي جبران خسارات رسيده به مردم ايجاد مي كند ج2- 1-بيمه تامين اجتمايي:بيمه اي درماني محسوب مي شود كه خسارات وارد شده بر اثربيماري ها جبران مي كند وبراي تمام اقشار جامعه مي باشد 2- بيمه خدمات درماني:اين بيمه كارش مثل بيمه تامين اجتمايي است ومخصوص كاركنان رسمي دولت مي باشد 3-بيمه ايران:جبران خسارت هاي وارد شده بر اثر تصادفات ،اتش سوزي،زلزله،سرقت و...

4-بيمه نوين :كار بيمه ي نوين شبيه بيمه ي ايران است.


حسين حيدرزاده
ساعت22:24---17 فروردين 1392
ج1-بيمه محيطي امن براي جبران خسارات رسيده به مردم ايجاد مي كند ج2- 1-بيمه تامين اجتمايي:بيمه اي درماني محسوب مي شود كه خسارات وارد شده بر اثربيماري ها جبران مي كند وبراي تمام اقشار جامعه مي باشد 2- بيمه خدمات درماني:اين بيمه كارش مثل بيمه تامين اجتمايي است ومخصوص كاركنان رسمي دولت مي باشد 3-بيمه ايران:جبران خسارت هاي وارد شده بر اثر تصادفات ،اتش سوزي،زلزله،سرقت و...
4-بيمه نوين :كار بيمه ي نوين شبيه بيمه ي ايران است.


امیررضا طالبی
ساعت17:32---17 فروردين 1392
ج1) برای اینکه اگرکسی هرگونه زیان مالی دید و آن شخص بیمه بود بیمه ضرر مالی او را تقبل می کند ج2)4 موسسه بیمه درگتوند وجود دارد و وظیفه دارند که به انچه تعهد داده اند تمام و کمال عمل کنند و در هنگام خسارت فرد زییان دیده راکمک کنند مثال:1-آسیا 2- دی 3- تامین اجتماعی4 - البرز

حمیدرضا لطیفی
ساعت16:08---17 فروردين 1392
جواب سوال 1.بیمه به منظور خدمت در هنگام بروز حوادث غیر مترقبه و مچنین حمات از افراد جامعه تشکیل میشوند جواب سوال2.بیمه هایی که در شهر گتوند وجود دارند عبارتنداز:دنا،آسیا،ایران،نوین جواب سوال3.وظیفه هرکدام تا حدود زیادی مثل هم هستن ولی در اجرا تا حدودی تفاوت دارند مثلا بیمه نوین در سرمایه گذاری از دیگر بیمه ها بهتر است بیمه دنا برای بیمه کردن لوازم و ماشیت آلات از دیگر بیمه ها بهتر است. باتشکر.

سلمان
ساعت14:43---17 فروردين 1392
بیمه ی نوین بیمه ی ایران بیمه ی تعمین اجتماعی بیمه ی کشاورزی
این بیمه ها برای رفع نیاز های مردم ساخته شده اند
بیمه ی نوین:بیمه ی حوادث وماشین ها
بیمه ی کشاورزی:برای محصولات کشاورزی
بیمه ی ایران: برای بیمه کردن ماشین ها
بیمه ی تعمین اجتماعی:برای کمک به مردمان نیاز مند.


امید کریم زاده
ساعت13:35---17 فروردين 1392
جواب1.برای این که در صورت وقوع یا بروز حادثه خسارت وارده بر او را جبران نموده یا وجه معینی را بپردازد.
جواب2. 5تا، هرکدام بیمه هایی مثل بیمه ی اتومبیل، اشخاص،آتش سوزی،مسولیت،مهندسی،باربری،اتکا یی را انجام می دهند.


صادق افراسیابی
ساعت17:53---28 اسفند 1391
ه منظور تنظيم و تعميم و هدايت امر بيمه در ايران و حمايت بيمه گذاران و بيمه شدگان و صاحبان حقوق آنها همچنين به منظور اعمال نظارت دولت بر اين فعاليت موسسه اي به نام بيمه مركز ي ايران طبق مقررات اين قانون به صورت شركت سهامي تاسيس مي گردد.
ماده ۲- سرمايه بيمه مركزي ايران پانصد ميليون ريال است كه به پنجاه سهم ده ميليون ريالي با نام تقسيم مي شود و تمامي آن متعلق به دولت و غير قابل انتقال است و افزايش آن با تصويب مجمع عمومي امكان پذير است . مبلغ مزبور از محل اندوخته هاي شركت سهامي بيمه ايران تامين خواهد شد.
ماده ۳- مركز اصلي بيمه مركزي ايران تهران است و بيمه مركزي ايران مي تواند در هر جا كه لازم بداند به شركت سهامي بيمه ايران نمايندگي بدهد.
ماده ۴- بيمه مركزي ايران تابع قوانين و مقررات عمومي مربوط به دولت و دستگاههايي كه با سرمايه دولت تشكيل شده اند نمي باشد مگر ان كه در قانون مربوط صراحتا“ از بيمه مركزي ايران نام برده شده باشد ولي نسبت به مواردي كه در اين قانون پيش بيني نشده باشد بيمه مركزي ايران تابع قانون تجارت است.

قسمت دوم -وظايف و اختيارات
ماده ۵- بيمه مركزي ايران داراي وظايف و اختيارات زير است:
۱- تهيه آيين نامه و مقرراتي كه براي حسن اجراي امر بيمه درايران لازم باشد با توجه به مفاد اين قانون
۲- تهيه اطلاعات لازم از فعاليتهاي كليه موسسات بيمه كه در ايران كار مي كنند
۳- انجام بيمه هاي اتكايي اجباري
۴- قبول بيمه هاي اتكايي اختياري از موسسات داخلي يا خارجي
۵- واگذاري بيمه هاي اتكايي به موسسات داخلي يا خارجي در هر مورد كه مقتضي باشد
۶- اداره صندوق تامين خسارتهاي بدني و تنظيم آيين نامه آن موضوع ماده ۱۰ قانون بيمه اجباري مسئوليت مدني دارندگان وسائل نقليه موتوري زميني در مقابل شخص ثالث مصوب دي ماه ۱۳۴۷
۷- ارشاد و هدايت و نظارت بر موسسات بيمه و حمايت از آنها در جهت حفظ سلامت بازار بيمه و تنظيم بر امور بيمه اتكايي و جلوگيري از رقابت هاي مكارانه و ناسالم
تبصره :بيمه مركزي ايران ملزم به حفظ اسرار موسساتي است كه به موجب اين قانون حق نظارت بر آنها را دارا مي باشد و به هيچ وجه نبايد از اطلاعاتي كه در جهت اجراي اين قانون بدست مي آورد جز در مواردي كه قانون معين مينمايد استفاده كند. حدود 5 موسسه در گتوند وجود دارد


سبحان صادقی
ساعت11:31---28 اسفند 1391
تامین خسارات مالی و جانی ناشی از حوادث طبیعی و غیر طبیعی -بیمه عمر و آتیه
ج2) بیمه تامین اجتماعی بیمه خدمات درمانی بیمه ایران بیمه نوین بیمه دی بیمه آسیا
وظایف :تامین هزینه پزشکی-شخص ثالث و بدنه
بیمه عمر کارمندان و کارگران -بیمه سرقت و آتش سوزی و سیل و زلزله-بیمه حمل و نقل و مسافر


سبحان صادقی
ساعت11:29---28 اسفند 1391
تامین خسارات مالی و جانی ناشی از حوادث طبیعی و غیر طبیعی -بیمه عمر و آتیه
ج2) بیمه تامین اجتماعی بیمه خدمات درمانی بیمه ایران بیمه نوین بیمه دی بیمه آسیا
وظایف :تامین هزینه پزشکی-شخص ثالث و بدنه
بیمه عمر کارمندان و کارگران -بیمه سرقت و آتش سوزی و سیل و زلزله-بیمه حمل و نقل و مسافر


محمد مردانی
ساعت0:59---27 اسفند 1391
● تاریخچه‌ بیمه‌ آتش‌سوزی‌
ذكر این‌ نكته‌ ضروری‌ است‌ كه‌ پوشش‌ بیمه‌ آتش‌سوزی‌ برای‌ اولین‌ بار جهت‌ حفظ و حراست‌ اماكن‌ تجاری‌ و منازل‌مسكونی‌ در اروپا به‌ وجود آمد. بلافاصله‌ بعد از آتش‌سوزی‌ بزرگی‌ كه‌ در سال‌ ۱۶۶۶ در لندن‌ از یك‌ دكان‌ نانوایی‌ آغازشد و بزودی‌ به‌ ساختمانهای‌ مجاور توسعه‌ پیدا كرد و در نتیجه‌ ۴۰۰ كوچه‌ وخیابان‌ شهر لندن‌ به‌ مساحت‌ تقریبی‌۱۷۵ هكتار شامل‌ حدود ۱۳۰۰۰ واحد مسكونی‌ و تجاری‌ از بین‌ رفت‌، لزوم‌ ارائه‌ پوششهای‌ بیمه‌ای‌ آتش‌سوزی‌احساس‌ شد.
این‌ آتش‌سوزی‌ چهار روزه‌ كه‌ خسارات‌ جبران‌ناپذیری‌ به‌ بار آورد باعث‌ شد كه‌ سایر كشورهای‌ اروپایی‌ به‌ فكر ارائه‌این‌ پوشش‌ها بیفتند و به‌ همین‌ دلیل‌ اولین‌ پوششهای‌ بیمه‌ای‌ آتش‌سوزی‌ توسطاتحادیه‌های‌ صنفی‌ پیش‌بینی‌ شد.بعد از آتش‌سوزی‌ سال‌ ۱۶۶۶ میلادی‌، چهار مؤسسه‌ و شركت‌ در انگلستان‌ اقدام‌ به‌ ارائه‌پوششهای‌ آتش‌سوزی‌ كردندكه‌ عبارتند از :

الف) اولین‌ مؤسسه‌ تأسیس‌ شده‌ به‌ نام‌ اداره‌ آتش‌سوزی(۲) بود كه‌ بعد از مدتی‌ فعالیت‌ نام‌ خود را به‌ فنیكس‌(۳)تغییر داد.
ب) مؤسسه‌ دوم‌ كه‌ از سوی‌ شهرداری‌ لندن‌ برای‌ ارائه‌ پوشش‌ بیمه‌ آتش‌سوزی‌ تأسیس‌ شد كورپوریشن‌ آف‌لندن‌(۴) نامیده‌ می‌شد كه‌ نتوانست‌ درجامعه‌ موفقیتی‌ به‌ دست‌ آورد و تعطیل‌ شد.
ج) سومین‌ مؤسسه‌ای‌ كه‌ در سال‌ ۱۶۸۳ به‌ رقابت‌ با اداره‌ آتش‌سوزی‌ لندن‌ پرداخت‌ به‌ نام‌ مؤسسه‌ دوستان‌(۵)معروف‌ شد. با نگاهی‌ به‌ بیمه‌نامه‌های‌ این‌مؤسسه‌ درمی‌یابیم‌ كه‌ نرخ‌ آتش‌سوزی‌ برای‌ منازلی‌ كه‌ با چوب‌ ساخته‌ شده‌بود دو برابر بقیه‌ تعیین‌ می‌شد.
د) آخرین‌ این‌ گونه‌ مؤسسات‌ كه‌ در لندن‌ به‌ ثبت‌ رسید به‌ صورت‌ تعاونی‌ اداره‌ می‌شد و مقررات‌ و اساسنامه‌ خاص‌خود را داشت‌. این‌ شركت‌ براساس‌ ضوابط و مقررات‌ اساسنامه‌ خود، برای‌ بیمه‌نامه‌های‌ صادر شده‌ اعضای‌ خود،حق‌ عضویتی‌ دریافت‌ می‌داشت‌. ترجمه‌ به‌ ثبت‌ رسیده‌ نام‌ این‌ شركت‌ عبارت‌ است‌ از مؤسسه‌ دوستان‌ برای‌بیمه‌كردن‌ ساختمانها در مقابل‌ آتش‌سوزی‌. این‌ شركت‌ بعدها باتوجه‌ به‌علامت‌ تجاری‌خود كه‌ دودست‌ بود به‌نام‌ دست‌در دست‌(۶) شهرت‌یافت‌.
بعد از انقلاب‌ صنعتی‌ اروپا و تأسیس‌ واحدهای‌ صنعتی‌ و كارخانه‌های‌ مختلف‌ گسترش‌ و پیچیدگی‌ تولید باعث‌شد كه‌ بیمه‌ آتش‌سوزی‌ و شرایط بیمه‌نامه‌های‌ صادر شده‌ هم‌ دچار تحول‌ و پیچیدگی‌ گردد و روند رشد و تكامل‌ این‌رشته‌ بیمه‌ای‌ باتوجه‌ به‌ نیازهای‌ ایجاد شده‌ سرعت‌ چشمگیری‌ پیدا كند; زیراسرمایه‌گذارانی‌ كه‌ در بخش‌ صنایع‌ به‌سرمایه‌گذاری‌ پرداخته‌ بودند به‌ خطرات‌ نهفته‌ در راه‌ این‌ سرمایه‌گذاری‌ واقف‌ بودند و به‌ همین‌دلیل‌ نیاز به‌ حفظسرمایه‌ها باعث‌ شد تا بیمه‌ آتش‌سوزی‌ بسرعت‌ رشد و توسعه‌ پیدا نماید.اصولا در صدور بیمه‌نامه‌ آتش‌سوزی‌ باید سه‌ اصل:

‌۱) حسن‌ نیت‌،
۲) نفع‌ بیمه‌ای‌
۳) اصل‌ جبران‌خسنام چند بیمه-
1_رازی2_ایران-3سامان-4معلم-5دانا


علی حسین زاده
ساعت21:48---26 اسفند 1391
موسسات بیمه برای رفع بعضی مشکلات مانند تصادف باماشین و....که به وجود می آید خسارت وارده را جبران می کنند مثلاً شما بایک ماشین که بیمه است تصادف می کنید و خدایی نکرده دست شما می شکند ،بیمه خسارت شما را می دهد.
4موٍسسه
تقریبا تمام آن ها در یک مهوریت حرکت می کنند و وظایفی چون تامین آتیه،بیمه اتش سوزی،بیمه شخص ثالث خودرو،بیمه سرقت و... را برعهده دارند.


مهدی سلطان محمدی
ساعت17:50---26 اسفند 1391
بیمه عملی است که اشخاص با پرداخت وجهی قراردادی منعقد کنند که در صورتی که موضوع بیمه گذاشته به نحوی از انحاء در مخاطره افتد شرکت بیمه از عهده خسارت برآید. بیمه شامل موارد ذیل می‌شود: بیمه عمر، بیمه اعضاء بدن، بیمه حریق، بیمه سرقت و غیره»بیمه در ساده‌ترین تعریف؛ روشی است برای انتقال ریسک. در تعریف ماده یک قانون بیمه ایران: بیمه عبارتست از قراردادی که به موجب آن یک طرف (بیمه گر) تعهد می‌کند در ازای پرداخت وجه یا وجوهی از طرف دیگر(بیمه گذار) در صورت وقوع یا بروز حادثه خسارت وارده بر او را جبران نموده یا وجه معینی را بپردازد. متعهد را بیمه گر، طرف تعهد را بیمه گذار و وجهی را که بیمه گذار به بیمه گر می‌پردازد حق بیمه و آنچه را که بیمه می‌شود موضوع بیمه نامند.
خدمات بیمه : 1- درمانی 2- تامین اجتماعی
موسسات بیمه در گتوند : 1- ایران 2- اسیا 3- سینا 4- البرز
سازمان بیمه خدمات درمانی
سازمان بيمه خدمات درماني مكلف است نرخ خدمات درماني ارائه شده به بيمه شدگان تحت پوشش را طبق تعرفه هاي مصوب هيئت دولت به موسسات ذيربط پرداخت نمايد. تعرفه مذكور همه ساله در هيئت محترم دولت به تصويب رسيده و جهت اجراء به سازمانهاي بيمه گر ابلاغ ميگردد.
سازمان بیمه تامین اجتماعی
صندوق تامین اجتماعی یک سازمان بیمه گر اجتماعی است که پوشش دهنده کارگران حقوق بگیر و مزدی و صاحبان حرف و مشاغل را در بر می گیرد.صندوق تامین اجتماعی بر اساس قانون یک نماد عمومی غیر دولتی است که عمده منابع ان از عمل حق بیمه ها با مشارکت کارفرما و بیمه شده تامین می گردد و متکی به منابع دولتی نیست.خدمات این موسسه از بدو بیمه شدن تا زمان مرگ را شامل می شود به ترتیب زیر است :
1- حوادث و بیماری ها 2- بار داری 3- از کار افتادگی 4- باز نشستگی و مرگ را شامل می شود.


مهدی سلطان محمدی
ساعت17:39---26 اسفند 1391
خدمات بیمه : 1- درمانی 2- تامین اجتماعی
موسسات بیمه در گتوند : 1- ایران 2- اسیا 3- سینا 4- البرز
سازمان بیمه خدمات درمانی
سازمان بيمه خدمات درماني مكلف است نرخ خدمات درماني ارائه شده به بيمه شدگان تحت پوشش را طبق تعرفه هاي مصوب هيئت دولت به موسسات ذيربط پرداخت نمايد. تعرفه مذكور همه ساله در هيئت محترم دولت به تصويب رسيده و جهت اجراء به سازمانهاي بيمه گر ابلاغ ميگردد.
سازمان بیمه تامین اجتماعی
صندوق تامین اجتماعی یک سازمان بیمه گر اجتماعی است که پوشش دهنده کارگران حقوق بگیر و مزدی و صاحبان حرف و مشاغل را در بر می گیرد.صندوق تامین اجتماعی بر اساس قانون یک نماد عمومی غیر دولتی است که عمده منابع ان از عمل حق بیمه ها با مشارکت کارفرما و بیمه شده تامین می گردد و متکی به منابع دولتی نیست.خدمات این موسسه از بدو بیمه شدن تا زمان مرگ را شامل می شود به ترتیب زیر است :
1- حوادث و بیماری ها 2- بار داری 3- از کار افتادگی 4- باز نشستگی و مرگ را شامل می شود.


محمد مختارپور
ساعت22:12---25 اسفند 1391
ج1-با الهام از تعاليم اسلامي و فرهنگي خود براي کمک به جبران خسارتهاي ناخواسته‌اي که براي ديگر هموطنان و حتي مردم ديگر کشورها پيش مي‌آمد فعال و پيشگام بوده‌

ج2-1-بیمه تامین اجتماعی:حقوق به باز نشستگان تحت پوشش تامین اجتماعی پرداخت دیه به فوت شدگان در حین کار و از کار افتادگان
2-بیمه ی خدمات در مانی:وظیفه ی او نیز مانند تامین اجتماعی است
3-بیمه ایران:بیمه کردن افرادواملاک واتومبیل وغیره
4-بیمه نوین: مانند بیمه ایران
5- بیمه آسیا:مانند بیمه نوین


رضا بهداروند
ساعت20:17---25 اسفند 1391
1-موسسات بیمه به منظور حمایت از افراد در زمانی که ضرری مالی به آنها میرسد تاسیس شده اند . مثلا بیمه محصولات کشاورزی برای این است که اگر محصولات کشاورزی از بیثن رفته اند بیمه مقداری از خسارت وارد شده را بپردازد.یا بیمه وسایل نقلیه برای این است که اگر تصادف کردیم بیمه خسارت وترد شده به ما را بپردازد و.......
2-
1)بیمه های درمانی مانند بیمه تامین اجتماعی و خدمات درمانی که برای پرداخت مقداری از هزینه های درمانی و بیمارستانی به ما ایجاد شده است.
2)بیمه های اتومبیل که برای پرداخت مقداری از خسارت مالی وارد شده و دیه به افراد بوجود آمده است.
3)بیمه های سرقت و آتش سوزی که برای پرداخت خسارت ناشی از سرقت و آتش سوزی بوجود آمده است.
4)بیمه های کشاورزی و.............


کیارش مریدی
ساعت19:25---25 اسفند 1391
جواب سوال اول:انسان دارای نیازهایی میباشد پس از اینکه انسان نیاز خوراک ، پوشاک و مسکن را برای خود تامین نمود در مرحله بعد به امنیت نیاز دارد. چون حوادث قابل پیش بینی نمی باشند بنابر این انسان به بیمه نیاز دارد. اگر انسان مطمئن باشد حادثه ای برای وی واقع نمی شود به بیمه نیاز نخواهد داشت.
دامنه حوادث و خسارات وسیع است و گاهی از میزان توانایی مالی اشخاص فراتر میرود که این هم دلیل دیگری بر لزوم وجود بیمه میباشد.
توجیه دیگر این است که افراد به علت محدودیت های ظرفیت و توانایی اقتصادی به تنهایی قادر به جران خسارات نمیباشند.
پیچیده بودن زندگی ماشین ما را به این سمت سوق میدهد که نیاز به بیمه بیش از پیش میباشد چون مقدار ریسک و خطرها بیشتر شده است.
الزام افراد به زندگی اجتماعی و عدم امکان زندگی افراد ، به تنهایی و جدا از دیگران باعث میشود افراد به سمت بیمه نمودن خود و اقدامات خود نگرش داشته باشند.
جواب سوال دوم:1-بیمه ایران:3. تعريف پروژه‌هاي اجرايي به منظور تحقق اهداف فوق
4. تدوين برنامه‌ها، قوانين و دستورالعمل‌هاي لازم جهت تحقق اهداف فوق و اخذ مصوبات لازم از نهادهاي ذيربط (مانند وزارت امور اقتصادي و دارايي، وزارت بازرگاني و ...)
5. تهيه پيش نويس خدمات بيمه الکترونيکي در دولت الکترونيکي
6. تعريف الگوهاي کلان اجرايي و استانداردهاي لازم جهت تحقق خدمات بيمه الکترونيکي
7. حمايت از برگزاري سمينارها و کارگاه‌هاي آموزشي به منظور تعامل بيشتر با شرکتهاي بيمه و سازمان‌هاي مرتبط
2-بیمه تامین اجتماعی:الف : حوادث و بیماریها
ب : بارداری
ج : غرامت دستمزد
د: از کارافتادگی
هـ: بازنشستگی
و: مرگ
و مشمولین قانون از کمک های ازدواج و عائله مندی طبق مقررات مربوط برخوردار می شوند.
مشمولین قانون تأمین اجتماعی حسب ماده «4» عبارتند از :
1. افرادی که به هر عنوان در مقابل دریافت مزد یا حقوق کار می کنند.
2. صاحبان حرف و مشاغل آزاد
3. دریافت کنندگان مستمری های بازنشستگی ، از کارافتادگی و فوت .
انجام تعهدات ناشی از ماده «3» قانون حسب قانون الزام سازمان در بند الف و ب به عهده بخش درمان سازمان و تعهدات بندهای ج ، د ، هـ و به عهده بخش بیمه ای سازمان می باشد.
3-بیمه آسیا:
بیمه اتومبیل
بیمه آتش سوزی
بیمه اشخاص
بیمه باربری
بیمه مسئولیت
بیمه مهندسی


محمدکرمی
ساعت19:21---25 اسفند 1391
جواب سوال اول:انسان دارای نیازهایی میباشد پس از اینکه انسان نیاز خوراک ، پوشاک و مسکن را برای خود تامین نمود در مرحله بعد به امنیت نیاز دارد. چون حوادث قابل پیش بینی نمی باشند بنابر این انسان به بیمه نیاز دارد. اگر انسان مطمئن باشد حادثه ای برای وی واقع نمی شود به بیمه نیاز نخواهد داشت.
دامنه حوادث و خسارات وسیع است و گاهی از میزان توانایی مالی اشخاص فراتر میرود که این هم دلیل دیگری بر لزوم وجود بیمه میباشد.
توجیه دیگر این است که افراد به علت محدودیت های ظرفیت و توانایی اقتصادی به تنهایی قادر به جران خسارات نمیباشند.
پیچیده بودن زندگی ماشین ما را به این سمت سوق میدهد که نیاز به بیمه بیش از پیش میباشد چون مقدار ریسک و خطرها بیشتر شده است.
الزام افراد به زندگی اجتماعی و عدم امکان زندگی افراد ، به تنهایی و جدا از دیگران باعث میشود افراد به سمت بیمه نمودن خود و اقدامات خود نگرش داشته باشند.
جواب سوال دوم:1-بیمه ایران:3. تعريف پروژه‌هاي اجرايي به منظور تحقق اهداف فوق
4. تدوين برنامه‌ها، قوانين و دستورالعمل‌هاي لازم جهت تحقق اهداف فوق و اخذ مصوبات لازم از نهادهاي ذيربط (مانند وزارت امور اقتصادي و دارايي، وزارت بازرگاني و ...)
5. تهيه پيش نويس خدمات بيمه الکترونيکي در دولت الکترونيکي
6. تعريف الگوهاي کلان اجرايي و استانداردهاي لازم جهت تحقق خدمات بيمه الکترونيکي
7. حمايت از برگزاري سمينارها و کارگاه‌هاي آموزشي به منظور تعامل بيشتر با شرکتهاي بيمه و سازمان‌هاي مرتبط
2-بیمه تامین اجتماعی:الف : حوادث و بیماریها
ب : بارداری
ج : غرامت دستمزد
د: از کارافتادگی
هـ: بازنشستگی
و: مرگ
و مشمولین قانون از کمک های ازدواج و عائله مندی طبق مقررات مربوط برخوردار می شوند.
مشمولین قانون تأمین اجتماعی حسب ماده «4» عبارتند از :
1. افرادی که به هر عنوان در مقابل دریافت مزد یا حقوق کار می کنند.
2. صاحبان حرف و مشاغل آزاد
3. دریافت کنندگان مستمری های بازنشستگی ، از کارافتادگی و فوت .
انجام تعهدات ناشی از ماده «3» قانون حسب قانون الزام سازمان در بند الف و ب به عهده بخش درمان سازمان و تعهدات بندهای ج ، د ، هـ و به عهده بخش بیمه ای سازمان می باشد.
3-بیمه آسیا:
بیمه اتومبیل
بیمه آتش سوزی
بیمه اشخاص
بیمه باربری
بیمه مسئولیت
بیمه مهندسی


رضا عسکری
ساعت18:11---25 اسفند 1391
موسسه ی بیمه برای جبران زیان های ما لی به وجود آ مده است و به موجب قرار دادی تعهد می کند که در مقابل دریا فت مبلغی به عنوان (( حق بیمه )) خسارت های ناشی از حوادث معینی را جبران نماید


5 دفتر نمایندگی بیمه وجود دارد که کارشان بیمه کرد ن وسا یل نقلیه وسایر خد مات به مردم است ویک اداره ی تامین اجتماعی وجود دارد که کارشا ن بیمه کردن کارگران براساس قانون كار وقانون تامین اجتماعی ،به منظور ارایه خدمات درمانی،پزشكی،از كارافتادگی جزئی وكلی ویا بازنشستگی وحوادث ناشی از كار ومستمریهای زایمان زنان كارگرو...،سازمان تامین اجتماعی اقدام به دریافت حق بیمه ماهیانه از كارفرما وكارگر را مینماید


ابراهیم شاهمرادی
ساعت16:11---25 اسفند 1391
جواب سوال اول:انسان دارای نیازهایی میباشد پس از اینکه انسان نیاز خوراک ، پوشاک و مسکن را برای خود تامین نمود در مرحله بعد به امنیت نیاز دارد. چون حوادث قابل پیش بینی نمی باشند بنابر این انسان به بیمه نیاز دارد. اگر انسان مطمئن باشد حادثه ای برای وی واقع نمی شود به بیمه نیاز نخواهد داشت.
دامنه حوادث و خسارات وسیع است و گاهی از میزان توانایی مالی اشخاص فراتر میرود که این هم دلیل دیگری بر لزوم وجود بیمه میباشد.
توجیه دیگر این است که افراد به علت محدودیت های ظرفیت و توانایی اقتصادی به تنهایی قادر به جران خسارات نمیباشند.
پیچیده بودن زندگی ماشین ما را به این سمت سوق میدهد که نیاز به بیمه بیش از پیش میباشد چون مقدار ریسک و خطرها بیشتر شده است.
الزام افراد به زندگی اجتماعی و عدم امکان زندگی افراد ، به تنهایی و جدا از دیگران باعث میشود افراد به سمت بیمه نمودن خود و اقدامات خود نگرش داشته باشند.
جواب سوال دوم:1-بیمه ایران:3. تعريف پروژه‌هاي اجرايي به منظور تحقق اهداف فوق
4. تدوين برنامه‌ها، قوانين و دستورالعمل‌هاي لازم جهت تحقق اهداف فوق و اخذ مصوبات لازم از نهادهاي ذيربط (مانند وزارت امور اقتصادي و دارايي، وزارت بازرگاني و ...)
5. تهيه پيش نويس خدمات بيمه الکترونيکي در دولت الکترونيکي
6. تعريف الگوهاي کلان اجرايي و استانداردهاي لازم جهت تحقق خدمات بيمه الکترونيکي
7. حمايت از برگزاري سمينارها و کارگاه‌هاي آموزشي به منظور تعامل بيشتر با شرکتهاي بيمه و سازمان‌هاي مرتبط
2-بیمه تامین اجتماعی:الف : حوادث و بیماریها
ب : بارداری
ج : غرامت دستمزد
د: از کارافتادگی
هـ: بازنشستگی
و: مرگ
و مشمولین قانون از کمک های ازدواج و عائله مندی طبق مقررات مربوط برخوردار می شوند.
مشمولین قانون تأمین اجتماعی حسب ماده «4» عبارتند از :
1. افرادی که به هر عنوان در مقابل دریافت مزد یا حقوق کار می کنند.
2. صاحبان حرف و مشاغل آزاد
3. دریافت کنندگان مستمری های بازنشستگی ، از کارافتادگی و فوت .
انجام تعهدات ناشی از ماده «3» قانون حسب قانون الزام سازمان در بند الف و ب به عهده بخش درمان سازمان و تعهدات بندهای ج ، د ، هـ و به عهده بخش بیمه ای سازمان می باشد.
3-بیمه آسیا:
بیمه اتومبیل
بیمه آتش سوزی
بیمه اشخاص
بیمه باربری
بیمه مسئولیت
بیمه مهندسی
4-


عباس زاده اسد
ساعت16:10---25 اسفند 1391
جواب سوال اول:انسان دارای نیازهایی میباشد پس از اینکه انسان نیاز خوراک ، پوشاک و مسکن را برای خود تامین نمود در مرحله بعد به امنیت نیاز دارد. چون حوادث قابل پیش بینی نمی باشند بنابر این انسان به بیمه نیاز دارد. اگر انسان مطمئن باشد حادثه ای برای وی واقع نمی شود به بیمه نیاز نخواهد داشت.
دامنه حوادث و خسارات وسیع است و گاهی از میزان توانایی مالی اشخاص فراتر میرود که این هم دلیل دیگری بر لزوم وجود بیمه میباشد.
توجیه دیگر این است که افراد به علت محدودیت های ظرفیت و توانایی اقتصادی به تنهایی قادر به جران خسارات نمیباشند.
پیچیده بودن زندگی ماشین ما را به این سمت سوق میدهد که نیاز به بیمه بیش از پیش میباشد چون مقدار ریسک و خطرها بیشتر شده است.
الزام افراد به زندگی اجتماعی و عدم امکان زندگی افراد ، به تنهایی و جدا از دیگران باعث میشود افراد به سمت بیمه نمودن خود و اقدامات خود نگرش داشته باشند.
جواب سوال دوم:1-بیمه ایران:3. تعريف پروژه‌هاي اجرايي به منظور تحقق اهداف فوق
4. تدوين برنامه‌ها، قوانين و دستورالعمل‌هاي لازم جهت تحقق اهداف فوق و اخذ مصوبات لازم از نهادهاي ذيربط (مانند وزارت امور اقتصادي و دارايي، وزارت بازرگاني و ...)
5. تهيه پيش نويس خدمات بيمه الکترونيکي در دولت الکترونيکي
6. تعريف الگوهاي کلان اجرايي و استانداردهاي لازم جهت تحقق خدمات بيمه الکترونيکي
7. حمايت از برگزاري سمينارها و کارگاه‌هاي آموزشي به منظور تعامل بيشتر با شرکتهاي بيمه و سازمان‌هاي مرتبط
2-بیمه تامین اجتماعی:الف : حوادث و بیماریها
ب : بارداری
ج : غرامت دستمزد
د: از کارافتادگی
هـ: بازنشستگی
و: مرگ
و مشمولین قانون از کمک های ازدواج و عائله مندی طبق مقررات مربوط برخوردار می شوند.
مشمولین قانون تأمین اجتماعی حسب ماده «4» عبارتند از :
1. افرادی که به هر عنوان در مقابل دریافت مزد یا حقوق کار می کنند.
2. صاحبان حرف و مشاغل آزاد
3. دریافت کنندگان مستمری های بازنشستگی ، از کارافتادگی و فوت .
انجام تعهدات ناشی از ماده «3» قانون حسب قانون الزام سازمان در بند الف و ب به عهده بخش درمان سازمان و تعهدات بندهای ج ، د ، هـ و به عهده بخش بیمه ای سازمان می باشد.
3-بیمه آسیا:
بیمه اتومبیل
بیمه آتش سوزی
بیمه اشخاص
بیمه باربری
بیمه مسئولیت
بیمه مهندسی
4-


امیررضا طالبی
ساعت11:26---25 اسفند 1391
موسسات بیمه برای این هستند که اگر کسی به مال یا خودش صدمه ای برسد و بیمه باشد بیمه خسارت همه چیز را بر عهده می گیرد وتمام خسارات را بر عهده می گیرد .
ج)2- پنج موسسه درگتوند وجوددارد.
آنها وظیفه دارند ه به هر تعهدی که داده اندتمام وکمال عمل کنند .


امیررضا طالبی
ساعت11:25---25 اسفند 1391
موسسات بیمه برای این هستند که اگر کسی به مال یا خودش صدمه ای برسد و بیمه باشد بیمه خسارت همه چیز را بر عهده می گیرد وتمام خسارات را بر عهده می گیرد .
ج)2- پنج موسسه درگتوند وجوددارد.
آنها وظیفه دارند ه به هر تعهدی که داده اندتمام وکمال عمل کنند .


امیررضا طالبی
ساعت11:25---25 اسفند 1391
موسسات بیمه برای این هستند که اگر کسی به مال یا خودش صدمه ای برسد و بیمه باشد بیمه خسارت همه چیز را بر عهده می گیرد وتمام خسارات را بر عهده می گیرد .
ج)2- پنج موسسه درگتوند وجوددارد.
آنها وظیفه دارند ه به هر تعهدی که داده اندتمام وکمال عمل کنند .


سلمان
ساعت17:14---23 اسفند 1391
بیمه ی ایران بیمه ی وسایل نقلیه اتش سوزی وعمر .بیمه ی خدمات درمانی تعویض دفترچه .بیمه یتعمین اجتعماعی برای رفع مشکلات بیمه شدگان ومستمعر بگیران .بیمه ی کشاورزی برای کشاورز ها که برای کاشت وبرداشت.

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : دو شنبه 21 اسفند 1391 | 14:1 | نویسنده : اصغر رضایی گماری |